• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79025
+
-

مرکزی جزو 3 استان  برتر کشور در سوادآموزی است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این استان جزو 3 استان برتر کشور در زمینه جذب سوادآموز است.

به گزارش ایرنا، «حسین میرزایی» افزود: این استان در 3 سال گذشته در زمینه جذب، نگه‌داشت و شاخص‌های شانزده‌گانه سوادآموزی بر اساس حجم ابلاغی برتر است.
وی ادامه داد: سهمیه سوادآموزی پارسال استان 1900 نفر بود، در حالی که 2033 نفر معادل ۱۰۷ درصد در این دوره‌ها تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: سهمیه جذب اتباع خارجی نیز در دوره‌های سواد آموزی پارسال ۴۰۰ نفر بود که ۴۷۲ نفر معادل ۱۰۴ درصد در این دوره‌ها جذب شده است.
میرزایی حجم ابلاغی به استان مرکزی در دوره‌های انتقال و تحکیم به استان مرکزی در این مدت را به ترتیب ۵۰۰ و ۸۸۸ نفر عنوان کرد و گفت: ۵۵۵ نفر معادل ۱۱۱ درصد، سال گذشته در دوره انتقال و ۸۸۸ نفر معادل ۱۰۰ درصد حجم ابلاغی در دوره تحکیم در استان جذب شده است.

وی ادامه داد: سهمیه سوادآموزی امسال استان نیز 2219 نفر است که پیش‌بینی می‌شود 100 درصد این افراد در این دوره جذب شوند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سهمیه ابلاغی استان در تحصیلی جدید برای دوره انتقال ۹۷۰ نفر ایرانی و ۱۶۰ نفر اتباع خارجی و برای تحکیم 1953 نفر اعلام شده است.

میرزایی افزود: ثبت‌ نام سوادآموزی از ابتدای مرداد تا پایان دی، برای دوره انتقال از ابتدای شهریور تا پایان مهر و تحکیم از 15 تیر تا پایان دی است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: میانگین باسوادی در این استان در سنین ۶ سال به بالا ۸۷ درصد بوده و رتبه استان در این مورد از میانگین کشوری بالاتر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید